izvor: youtube.com

Igrači povukli crvenu liniju

ELEKTRONIK ARTS U PANICI! Pohlepom ubili skoro 10 odsto vrednosti firme

Tech29.11.2017. 13:00h 13:00h

Deoničari Elektronik artsa, najveće svetske kompanije za proizvodnju video igara su u panici. Vrednost ove kompanije pala je do danas za 8.5 odsto, a čini se da to neće biti kraj berzanskom krahu.

Razlog za pad vrednosti deonica je bes igrača, glavnih mušterija firme EA, zbog novog profitabilnog biznis modela u kojem se u najnovijem nastavku igre Betlfront "Star Wars Battlefron 2" gotovo sve naplaćuje.

Igrače je razjarilo to što i pored prilično visoke cene koju moraju da plate za samu igru, unutar igre postoje mikrotransakcije, pa će prednost u njoj imati igrači koji su u startu spremni da plate za oružje, opremu i druge predmete i likove neophodne za udobno igranje.

Ovim se umanjuje vrednost same igračke veštine, i količina novca stavlja u prvi plan.

Klasne razlike počinju da se prelivaju i u virtuelni svet video igara, i to na najbrutalniji mogući način. Ako nemaš para, nikad se nećeš igrati udobno kao onaj koji ima stotine dolara da odvoji za igru.

Bes i negativni komentari igrača, od kojih su većina normalni mladi ljudi iz radničke klase, i koji nemaju mogućnost da papreno plaćaju svoju zabavu se prelio na društvene mreže, internet forume i četove, što je prouzrokovalo da padne poverenje u dobru prodaju Betlfronta, ali i drugih igara koje EA tek planira da objavi.

Situaciju su iskoristili i neki političari, koji su odmah počeli da se zaklinu da će da pokrenu kampanju i zaštite maloletnike od načina na koji im igračke kompanije kamče i izmamljuju pare.

Neki deoničari su zbog toga počeli brzom prodajom da se oslobađaju akcija EA, što je posledično izazvalo pad cene akcija na berzi.

Kada se prevede u novac, tih 8.5 odsto pada je deoničarima umanjilo ukupnu vrednost akcija za 3.1 milijardu dolara.

Da situacija bude gora po EA, vrednost konkurentske firme Tejk-Tu je istovremeno skočila za 5 odsto dok je još jedan konkurent Aktivižn Blizard zabeležio rast od 0.7 odstvo.

Igrači su povukli crtu. Kompanija EA ali i druge koje na sličan način zarađuju će morati da redefinišu politiku i da se vrate nekim ranijim, prihvatljivijim načinima da zarade novac. Ovo će, svakako, u perspektivi da otera investitore, ali možda time biznis postane orjentisan više ka samim potrošačima digitalne zabave.

Setimo se motoa koji je imao poznati izdavač Interplej. "Od igrača, za igrače".

Možda je vreme da se za video igre napravi drugačiji biznis model. A možda je ovo samo jedna od sličica u kolažu kapitalističkog sistema koji nagriza i uništava čitavo čovečanstvo.

Možda će u bliskoj budućnosti ponovo aktuelan moto da bude "Od naroda za narod", takav da će i dinamika video igara da ga isprati.

Borba
Komentari

Najvažnije vesti