Broj stečajeva u maloprodaji ne opada. Modni lanac Scotch & Soda, koji ima sedište u Amsterdamu, mora da podnese zahtev za stečaj.
Bankrot je rezultat „ozbiljnih problema s protokom novca“ zbog karantina tokom pandemije, visokih cena energije i inflacije, prenose nemački mediji saopštenje iz kompanije Scotch & Soda, prenosi Fenix magazin.
– Upravni odbor kompanije Scotch & Soda morao je da podnese zahtev za bankrot kompanije Scotch & Soda Nederland – navodi se u saopštenju firme Scotch & Soda.
Scotch & Soda osnovana je u Amsterdamu 1985. godine. Kompanija proizvodi odeću za muškarce, žene i decu, kao i dodatke i parfeme. Firma trenutno ima 246 vlastitih poslovnica i oko 7.000 radnji u robnim kućama širom sveta.
Scotch & Soda ima najviše podružnica u Nemačkoj i Velikoj Britaniji, tačnije u svakoj zemlji ima 40 radnji. Inostrano poslovanje još nije pogođeno stečajem, a 31 podružnica u Holandiji ostaće otvorena, navodi Fenix magazin.
Kompanija Peek & Cloppenburg (P&C) sa sedištem u Diseldorfu je takođe početkom marta podnela zahtev za insolventnost, a izazovi kompanije slični su onima kao i kod kompanije Scotch & Sode.
I kod P&C-a će svih 67 prodajnih mesta u Nemačkoj ostati otvoreno bez ograničenja, a kupci mogu da nastave da kupuju u onlajn prodavnici. Međutim, svakako će doći do određenih promena.
Modni lanac Adler je to već učinio. Stečajni postupak morao je da bude otvoren u julu 2021., a nakon toga Adler je predstavio novog vlasnika i finansijera. Nakon gotovo dve godine modni lanac se skoncentriše na svojih 130 poslovnica, stacionarno poslovanje je stabilno.
Adlerov šef Sajmon Šroter više ne očekuje veće pomake od internet trgovanja.
– Adler cilja na deset do dvanaest odsto udela u online prodaji – ne mora da bude više – rekao je šef kompanije u intervjuu za nemačke medije.
Visoki troškovi, malo zarade – tako se može sažeti online poslovanje modnih lanaca.
Samo u Nemačkoj je 2021. godine vraćeno oko 530 miliona paketa.
Prema istraživanju, povratna pošiljka u proseku košta 19,51 evro, od čega se polovina koristi za transport.
Veliki igrači u industriji kao što su Zara i Uniqlo pokušavaju da se suprotstave naknadama za povratnu dostavu.
Ali trgovci srednje veličine kao što su Adler, P&C ili Scotch & Soda ne mogu da se oslone isključivo na internet poslovanje, navodi Fenix magazin.
Borba.rs/ Foto: Alexander Kovacs (Unsplash), Pixabay