JPMorgan dobio je milionsku kaznu zbog brisanja podataka korisnika.
Američki finansijski regulator izrekao je velikoj investicijskoj banci „JPMorgan Chase“ novčanu kaznu od četiri miliona dolara zbog brisanja oko 47 miliona mejlova i poruka koje je trebala dostaviti za potrebe istraga.
Prema rešenju Komisije za vrednosne papire i berze (SEC) koje je izdato „JPMorgan Securities“, najvećem odeljku banke za brokersko poslovanje, elektronski zapisi nisu sačuvani iako se to od banke tražilo nalogom. Milioni elektronskih zapisa od januara 2018. do aprila 2018. trajno su izbrisani u junu 2019. godine, prenosi B92 pozivajući se na Hinu.
Brokeri su dužni čuvati originale svih komunikacija najmanje tri godine, podseća Rojters. Poruke i mejlovi bili su sačuvani u oko 8700 fioka elektronske pošte, uključujući one „e-pošte“ čak 7500 zaposlenih koji su imali redovne kontakte s klijentima. Mnogi od njih bili su poslovni zapisi koje je trebalo čuvati, navedeno je.
Budući da su zapisi izbrisani, banka nije uspjela naći tražene dokumente u najmanje 12 regulatornih istraga povezanih s vrednosnim papirima građana. Među njima je osam istraga SEC-a i četiri istrage drugih regulatora.
JPMorgan je izvestio SEC o brisanju u januaru 2020. godine.
– Budući da izbrisane zapise nije moguće vratiti, nije poznato niti je moguće sa sigurnošću utvrditi kako su izgubljeni zapisi mogli uticati na regulatorne istrage – zaključio je regulator.
Član odeljenja banke za regulativu priznao je u internoj e-poruci, nakon brisanja, da su izgubljeni dokumenti možda bili relevantni za potencijalne buduće istrage, pravna pitanja i regulatorne provere, dodali su. JPMorgan predložio je rešenje za nagodbu i regulator je njegov predlog prihvatio, preneo je B92.
Borba.rs/ Foto: Precious Madubuike (Unsplash),