Prošla godina završena je sa inflacijom od 15,1 odsto. Atronomski rast tada ipak nisu doživele samo cene, već i zarade velikih trgovačkih lanaca. Neki od njih uvećali su svoje zarade i za 150 odsto. Ako se neko i zapita kako im je to uspelo tokom krizne godine, krivac staje u visoke marže trgovinskih lanaca i namernog povećanja cena dok potrošači u svoje korpe uspevaju da stave sve manje proizvoda.
Građani Srbije već su, takoreći, navikli na konstantni rast cena. Takođe su navikli i na to da zbog dvocifrene inflacije neće ispaštati trgovisnki giganti, već samo potrošači.
Podaci o neto dobiti, odnosno, zaradama velikih marketa koji posluju u Srbiji pokazuju upravo to – njima inflacija ne može ništa, piše portal Nova.rs.
Primera radi, belgijski lanac Delhaize je tokom 2021. godine zaradio 2.973.113 dinara.
Za samo godinu dana, neto dobit je porasla na 6.747.855 dinara.
Dakle, ovaj trgovinski gigant povećao je svoju zaradu za oko 3.775.000 dinara, odnosno oko 127 odsto.
Domaći Univerexport je 2021. zaradio 447.223.000 dinara, a 2022. godine 871.610.000.
To znači da je ovaj lanac povećao neto dobit za oko 425 miliona dinara, odnosno oko 95 odsto, navodi Nova.rs.
Još jedan domaći trgovinski lanac, DIS, tokom 2021. zaradio je 174.459.000 dinara, a naredne godine 439.044.000.
To je povećanje zarade od skoro 265 miliona dinara, odnosno čak 152 odsto.
A za vreme krize, jedan trgovinski lanac uspeo je da izađe iz minusa.
Tako je Mercator S prošle godine zaradio 566.659.000 dinara.
Godinu dana pre toga, ovaj lanac ne samo da nije imao višemilionsku zaradu, nego je bio u minusu 1.628.999.000 dinara.
Dakle, ova kompanija uspela je da za godinu dana zaradi čak 2.195.658.000 dinara.
Ove neverovatne zarade zapravo ne govore samo o poslovnom uspehu velikih kompanija.
Naime, na osnovu tih brojki, može da se zaključi da su marketi iskoristili situaciju u kojem je rast cena opravdavan inflacijom.
A zapravo iza toga stoje, pre svega, trgovačke marže koje su astronomske. Ovi podaci su to samo još jednom potvrdili.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Towfiqu Barbhuiya (Unsplash)