Shein je najčešće preuzimana aplikacija za kupovinu u južnoafričkoj Google Play prodavnici.
Ovaj modni brend sa sedištem u Singapur, pokrenut je u zemlji na krajnjem jugu afričkog kontinenta tokom pandemije kovida 19.
Od tada se širi uglavnom po preporuci kupaca, i nudi popuste onima koji prvi put nešto kupe kod njih. To je već izazvalo pometnju da su lokalni trgovci pomalo uplašeni i regulatori istražuju da li je brend iskoristio rupe u porezu na uvoz prilikom slanja paketa kupcima, piše Blumberg.
Tahira Kumalo, 24-godišnja recepcionerka u Johanesburgu, kaže da sada svu svoju odeću kupuje preko interneta i da je Shein brend kojem se stalno vraća, namamljena konkurentnim cenama, modom u trendu i brzinom isporuke.
– Šein nudi zaista dobre popuste i ne čekam dugo da moje pošiljke stignu – rekla je ona i dodala da se od pandemije tehnologija poboljšala i da može udobno da kupuje iz svog doma, prenosi Capital.
Shein, osnovan u Kini, stiče uporište na tržištu e-trgovine u nastajanju u najindustrijalizovanijoj zemlji u Africi i približava se američkim gigantima Walmartu i Amazonu koji žele da učine isto.
Ulaz globalnih trgovaca na malo u Južnu Afriku dolazi u trenutku kada antimonopolski regulator u zemlji ispituje kako se formulišu cene e-trgovine i dok se zemlja bori sa nepravilnim snabdevanjem električnom energijom što ozbiljno ometa ekonomski rast.
– Dok privreda Južne Afrike trenutno posustaje, dolazak velikih igrača pokazuje potencijal koji se nalazi na ovom tržištu – rekao je Alek Abraham, analitičar u Sasfin Securitiesu u Johanesburgu, preneo je Capital.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay