Načelnica tržišne inspekcije Mirjana Damjanović izjavila je da se godišnje obavi oko 5.000 inspekcijskih kontrola.
Ona je za Tanjug navela da godišnje dobijaju između tri i četiri hiljade prijava građana, najčešće na reklamacije i reklamacioni postupak.
Većina ima elemente za pokretanje postupka inspekcijskog nadzora, dok u ostatku, kako kaže, potrošači naprosto nešto nisu dobro razumeli.
– Potrošači u stvari nisu dobro razumeli nadležnost tržišne inspekcije. Mi nismo nadležni da odlučujemo da li je nečija reklamacija osnovana ili ne, što znači da nismo nadležni da naložimo prodavcu da neku reklamaciju reši pozitivno, na volju potrošača. Nadležni smo da utvrdimo sistem i mehanizam u kojem je potrošač siguran da će neko njegovu reklamaciju rešavati i rešiti u skladu sa zakonom – istakla je Damjanović.
Kako kaže, neko mora reklamaciju da primi, da evidentira, da odgovori – ne da kaže da se reklamacija odbija, nego da obrazloži zašto se odbija, da poštuje rokove u kojima će se to uraditi i na kraju da obavesti potrošača da ima pravo na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Damjanović je istakla da inspekcija nema više samo represivni mehanizam, već ima i edukativnu ulogu. Kako kaže, rade oko hiljadu službenih savetodavnih poseta, a trenutno traju posete kod trgovaca koji prodaju robu na daljinu, u pogledu propisanih obaveštenja i dokumenata u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, preneo je Tanjug.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay