Netflix podiže cene za pojedine korisnike u Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji i Francuskoj nakon što je objavio najbolji kvartalni rast pretplatnika u nekoliko godina.
Najveći svetski pružalac striming sadržaja saopštio je da je dodao 8,76 miliona novih korisnika u trećem kvartalu, što je daleko premašilo prognoze analitičara. Ukupna baza pretplatnika povećana je na 247,2 miliona. Kompanija je kao razloge snažnog rasta navela dobru ponudu novih programa i politiku suzbijanja deljenja lozinki, piše Bloomberg.
Investitori su bili zabrinuti da bi Netflix mogao izgubiti kupce ako bi ih prisilio da ne dele naloge sa bližnjima, međutim zaista je došlo do porasta broja novih korisnika bez povećanja otkazivanja starih. Netflix je sada na putu da ove godine doda više od 20 miliona korisnika, što je veliki skok sa manje od devet miliona korisnika u 2022.
Akcije Netflixa porasle su za čak 13 odsto na 392 dolara u produženom trgovanju nakon objavljivanja pomenutih rezultata. Ove godine su porasle za više od 17 odsto do kraja redovnog trgovanja u sredu, nadmašivši prosečni rast od 12 odsto akcija na S&P 500 indeksu.
Uspešno uvođenje takozvanog plaćenog deljenja, koje omogućava korisnicima da kupe dodatni pristup za prijatelje ili članove porodice, ohrabrilo je Netflix da podigne cene na nekim od svojih najvećih tržišta, navodi Bloomberg.
Počevši od srede, kompanija povećava cenu svog najskupljeg plana u SAD za tri dolara na 23 dolara i svog osnovnog plana za dva do 12 dolara, dok druga dva plana ostaju ista. Preduzeće slične korake i u Velikoj Britaniji i Francuskoj, dva druga velika tržišta.
Evropa, Bliski istok i Afrika su imali najveći udeo u rastu Netflixa u trećem kvartalu. Kompanija je dodala skoro četiri miliona kupaca u tom regionu. Prosečan iznos koji Netflix zarađuje po klijentima nije se mnogo promenio u protekloj godini.
Borba.rs/Foto: David Balev (Unsplash),