Akcije francuske luksuzne grupe Kering pale su za 14 odsto nakon što je kompanija upozorila da će prodaja brenda Gucci pasti za 20 odsto na godišnjem nivou u prvom kvartalu, usred pada transakcija u Aziji.
Predviđanja su da će ukupan prihod grupe pasti za deset odsto u prva tri meseca 2024. na sličnoj osnovi, što modnu kuću izdvaja od drugih luksuznih linija kao što su LVMH i Hermes, koje su ostale otporne na suočavanje sa ekonomskim preprekama, piše Seebiz.
Kering je pao na dno indeksa Stoxx 600 nakon odloženog otvaranja, povlačeći druge evropske luksuzne linije za sobom. Akcije LVMH-a, Christian Diora i Hermesa pale su za više od dva odsto u ranoj trgovini, dok je Burberry pao za 5,7 odsto. Kering je pao za 14,3 odsto.
Ovaj učinak prvenstveno odražava oštriji pad prodaje u Gucciju, posebno u azijsko-pacifičkom regionu. Očekuje se da će Guccijev uporedivi prihod u prvom kvartalu pasti za skoro 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Usporavanje dolazi prvenstveno iz Azije – a najviše iz Kine, čija ekonomija je u teškom stanju.
Klaudija Panseri (Claudia Panseri), glavni investicioni direktor UBS-a u Francuskoj, rekla je da upozorenje ukazuje na nastavak poremećaja u Kini usred širih makropritisaka.
– Kina je verovatno priča koja je malo drugačija – rekla je Panseri za CNBC, upoređujući zemlju sa američkim i evropskim tržištima.
Kako dodaje, potrebno im je više vremena da video povećanje potrošnje.
– Potrebna nam je stabilizacija tržišta nekretnina. Ali, uz to, dolazi i do povećanja broja ljudi koji putuju svetom, tako da bi to trebalo da doda malo ulja na vatru u priči o luksuznoj robi – tvrdi ona i dodaje da je i dalje optimistična po pitanju luksuzne robe uopšte.
Gucci je nekada bio favorit Kering grupe, dajući snažne rezultate u 2021. koji su bili podstaknuti ranim bumom u periodu pandemije. Luksuzna modna linija se od tada bori da održi tržišni udeo jer su čak i bogati potrošači stegnuli kaiš zbog veće inflacije i prešli na „tiše luksuzne“ brendove.
Prošlog meseca, Kering je prijavio pad prihoda od šest odsto u četvrtom tromesečju 2023. godine, a prodaja je, takođe, opala i za sve njegove druge glavne brendove, uključujući Yves Saint Laurent, Balenciagu i Alexander McQueena. Konkretno, Gucci prodaja je pala za četiri odsto u odnosu na kvartal, preneo je Biznis.rs.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay