BMW je po prvi put predvodio evropsko tržište električnih vozila na baterije (BEV), pobedivši američkog proizvođača automobila Teslu.
Nemački automobilski gigant je u julu prodao 14.869 BEV automobila, oko 300 više od Tesle, prenosi Biznis.rs.
Podaci su istakli uspeh tradicionalnih proizvođača automobila na tržištu nakon što su zaostajali za proizvođačima čistih električnih vozila, vođeni vladinom politikom i tantijemima za brend, piše Seebiz.
– Nedostatak jasnoće oko podsticaja za budućnost EV i dalje predstavlja barijeru za potrošače koji razmišljaju o EV. Ovi faktori, zajedno sa niskom rezidualnom vrednošću EV, doprineli su padu u julu – rekao je Felipe Munjoz (Felipe Munoz), globalni analitičar u JATO Dinamics, govoreći o padu ukupne prodaje električnih vozila.
Tesla, najvredniji proizvođač automobila na svetu, ostaje dominantan igrač, ali tradicionalni proizvođači automobila kao što su BMW i Volvo jačaju usred neizvesnosti oko subvencija i podsticaja za električna vozila.
Prema nekim izveštajima, sam direktor Elon Mask takođe je uticao na raspoloženje prema Tesli.
BMW je prošlog meseca prijavio skok prodaje od 35 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je Tesla zabeležio pad registracija od 16 odsto, navodi se u izveštaju.
Prošlog meseca registrovano je oko 139.300 novih električnih automobila, što je šest odsto manje u odnosu na jul 2023. godine, prema izveštaju, koji dodaje da je udeo na tržištu električnih vozila pao na 13,5 odsto sa 14,6 procenata godinu dana ranije, preneo je Biznis.rs.
Borba.rs/ Foto: Pixabay