Od trenutka kada siđe s proizvodne trake, automobil ne mora nužno ostati u istoj zemlji. Polovna vozila se često izvoze u druge zemlje i mogu imati više vlasnika tokom svog životnog ciklusa.
Od svih automobila koje je carVertical proverio u Srbiji izdvojili su se Audi A4 iz 2008, Mercedes-Benz E klase iz 2015, Audi A3 iz 2009, Audi A5 iz 2013. i Volkswagen Golf iz 2012, pri čemu je svaki od njih bio registrovan u 4 različite zemlje.
Iako vozači obično menjaju automobile na nekoliko godina, to nije slučaj sa svim modelima. Ove godine rekorder je Mercedes-Benz S klase iz 2013. godine, koji je imao 18 vlasnika. Odmah iza njega su bili Audi A6 iz 2012. sa 14 vlasnika i još jedan Mercedes-Benz S klase iz 2000. godine sa 13 vlasnika.
– Ako je auto često menjao vlasnike, treba se zapitati zašto. Ljudi obično menjaju automobile na 4–6 godina, ali ako model menja vlasnika svake godine ili na nekoliko meseci, to može ukazivati na ozbiljne probleme. Vozači koji kupuju uvozna vozila suočavaju se s posebnim rizikom jer je često teško utvrditi koliko je prethodnih vlasnika vozilo imalo. Međutim, pošto su usluge za proveru istorije vozila sve popularnije, sada su ove informacije odmah dostupne – ukazao je Matas Buzelis, rukovodilac komunikacija u kompaniji carVertical.
Na primer, odeljak sa vremenskim okvirom u carVertical izveštaju sadrži informacije o registraciji automobila, promenama vlasništva i prethodnom tehničkom pregledu, što može biti od koristi vozačima u potrazi za novim modelom.
Inače, ovim istraživanjem su obuhvaćeni statistički podaci iz izveštaja o polovnim vozilima koje su kupili korisnici kompanije carVertical u periodu od januara 2023. do avgusta 2024. godine. Studija je sprovedena u 15 zemalja i ističe najekstremnije slučajeve u svakoj zemlji.
Borba.rs/ Foto: Pixabay