Nakon dva kvartala dramatičnog gubljenja pretplatnika, popularni streaming servis Netflix se oporavlja, i to u velikom stilu.
Kompanija je u utorak saopštila da je dobila 2,4 miliona pretplatnika u trećem kvartalu 2022. (jul, avgust i septembar) — što je daleko više od očekivanja (milion pretplatnika).
Trendovi govore da će do kraja godine dobiti još 4,5 miliona pretplatnika u četvrtom tromesečju, što je takođe ispred onoga što su investitori očekivali.
Ukratko, Netflix se naizgled vratio u fazu rasta nakon što je svedočio kako njegove deonice i reputacija padaju tokom cele godine zbog gubitaka pretplatnika. Trenutno, servis ima 223 miliona pretplatnika širom sveta.
Vest o rastu broja pretplatnika u utorak je uticala na rast vrednosti deonice kompanije za 13 odsto, u trgovanju nakon radnog vremena.
Netflixova dobit u trećem tromesečju iznosila je 1,3 milijarde dolara, što je manje u odnosu na 1,4 milijarde dolara nego u prethodnom kvartalu. Prihodi su porasli za otprilike 6 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 7,9 milijardi dolara. Oba pokazatelja su bila ispred onoga što je kompanija očekivala.
– Nakon izazovnog prvog polugodišta, verujemo da smo na putu da ponovo ubrzamo rast – navela je kompanija u pismu deoničarima u utorak.
Zarada predstavlja povratak u formu za Netflix, iako možda ne raste prejašnjim brzim tempom, i podseća da je kompanija prošle nedelje predstavila „Basic with Ads“, svoj dugo očekivani plan pretplate sa uključenim reklamama.
Novi nivo pretplate, koji će koštati 6,99 dolara mesečno u SAD-u i biti dostupan 3. novembra, predstavlja veliki strateški pomak za kompaniju, koja je godinama odbijala mogućnost da se sadržaju prekidaju reklamama. Ali, nakon teške 2022. godine koju je Netflix do sada imao, kompanija je znala da mora doneti neke teške odluke.
Netflix je u aprilu prijavio iznenađujući gubitak pretplatnika po prvi put u više od decenije. Njegove deonice su pale, kompanija je izgubila milijarde dolara u tržišnoj kapitalizaciji, stotine zaposlenih su otpušteni, a budućnost nekadašnje medijske miljenice bila je dovedena u pitanje.
Kompanija je investitorima trebalo da pokaže da može doneti više novca jer je rast njegovih pretplatnika naizgled usporavao. Ponuda jeftinijeg plana oglašavanja bio je jedan od mogućih načina da se to učini.
– Kao što smo raspravljali u proteklih nekoliko kvartala, poboljšanje naše strategije cena je važan kratkoročni fokus – napisala je kompanija u utorak.
Napominje da je “dosadašnja reakcija oglašivača bila izuzetno pozitivna”.
– Verujemo da će se veći izbor, posebno za potrošače koji više vode računa o ceni, vremenom pretvoriti u značajan rast prihoda i operativnu dobit. I pored toga, i dalje je rano za konkretnije prognoze. Budući da naše postojeće planove i dalje držimo bez oglasa, trebaće nam vremena da izgradimo bazu članstva i povezane prihode od oglasa – kažu iz kompanije.
Netflix je dodao da će deljenje lozinki, još jedan način povećanja prihoda, biti pod lupom početkom sledeće godine.
Sa zaradom od utorka, čini se da se Netflix popravio, barem za sada, ali ističu da izazovi nisu uklonjeni.
– Kao što smo već dugo rekli, poslujemo u visokokonkurentnoj industriji, u kojoj ljudi imaju mnogo različitih izbora za zabavu – od linearne televizije do striminga, YouTubea do TikToka i igara do društvenih medija – napisao je Netflix.
Kompanija veruje da ima “dugu stazu za rast, ako možemo nastaviti da poboljšavamo našu ponudu tokom vremena.”
Netflix je verovatno prošao tako dobro u trećem kvartalu zahvaljujući brojnim hitovima od “Stranger Things 4” u julu do “Monster: The Jeffrey Dahmer Story” u septembru.
– Iako smo imali promašaje, uspeli smo da napravimo veoma široku listu sa mnogo sjajnih serija i filmova, za bilo koje vaše raspoloženje ili ukus – kažu iz kompanije.
Borba.rs, CNN, Investitor/ Foto: David Balev (Unsplash), Venti Views (Unsplash)