Na tržištu Srbije prisutan je i dostupan veliki broj alkoholnih pića, kako u prodajnim, tako i u ugostiteljskim objektima. Je li do tradicije, mentaliteta ili navika, ali je evidentno da građani naše zemlje u toku cele godine konzumiraju alkoholna pića, nezaisno od povoda. Dosadašnja istraživanja pokazuju da je od svih dostupnih alkoholnih pića pivo najomiljenije među građanima Srbije.
S obzirom da je na tržištu Srbije dostupan veliki broj domaćih ali i uvoznih piva, Nacionalna organizacija Srbije je sprovela višenedeljnu anketu čija je tema bila ispitivanje sveopšteg zadovoljstvo, navika i preferencija potrošača – konzumenata piva. Potrošači su imali mogućnost da putem interneta učestvuju u anketi i odgovaraju na pitanja i o samoj upoznatosti sa vrstama piva koje su dostupne.
Rezultati ankete pokazuju da je pivo zaista piće koje većina ispitanika konzumira. Čak 91,42 odsto ispitanika je potvrdilo da uživa u degustaciji ovog pića, od kojih 40,77 odsto nekoliko puta nedeljno i to najčešće kod kuće (46,35 odsto), prenosi portal Potrošač.
Anketa pokazuje da ispitanici i pored sve rasprostanjenih i dostupnih piva na tržištu prednost daju lager pivu (54,94 odsto), i ostaju verni svetlom flaširanom ječmenom pivu.
Takođe, na pitanje vezano za presudnu karakteristiku prilikom izbora piva, većina ispitanika tvrdi da daju prednost ukusu piva (48,93 odsto).
Čak 57,51 odsto anketiranih potrošača se opredeljuje za industrijska piva i smatra da kvalitet piva opravdava cenu (45,49 odsto).
Brendovi domaćih proizvođača piva koje ispitani potrošači najčešće kupuju su Zaječarsko pivo (42,06 odsto), Jelen pivo (23,60 odsto) i Lav pivo (13,73 odsto).
Kada su u pitanju strani brednovi piva koji su dostupni na tržištu Republike Srbije, ispitanici se najčešće opredeljuju za Nikšićko pivo (15,02 odsto), Heineken (9,87 odsto), Tuborg (8,58 odsto) i Paulaner (7,29 odsto).
Sve u svemu, da se zaključiti da potrošači, konzumenti piva, najčešće kupuju domaća industrijska svetla lager piva.
Borba.rs/ Foto: Pradnyal Gandhi (Unsplash), Gerrie Van der Walt (Unsplash)