100 najvrednijih brendova na svetu zajedno vredi čak 5 biliona dolara, iliti 5.000 milijardi dolara! U pitanju je rangiranje 100 najboljih brendova po vrednosti brenda, na osnovu godišnje globalne rang liste Brand Finance-a.
A ovo je najvrednijih brendova na globalnom nivou u 2024. godini:
Kako navodi sajt VisualCapitalist, na prvom mestu u celini, vrednost Apple-ovog brenda je porasla za preko 217 milijardi dolara od prošlogodišnjeg rangiranja, dok iPhone širi svoju liniju proizvoda sa nosivih uređaja na Apple TV. Interesantno je pritom da je preko 50 odsto ljudi koje je anketirao Brand Finance reklo da su njihovi proizvodi vredni cene, iako su skupi.
S druge strane, Teslin brend je potonuo na 58,3 milijarde dolara i ispao je iz prvih 10 od prošle godine. Ovo je usledilo nakon što su proizvođači novih i pristupačnijih električnih vozila zabeležili povećanje prodaje, posebno BID. Naime, podržan velikom potražnjom na kineskom tržištu, BID je postao svetska najprodavanija EV kompanija u 2023. Zapravo, više od trećine novih automobila prodatih u zemlji bila su EV.
Istovremeno, ovo su brendovi sa najbržim rastom:
Vrednost Nvidijinog brenda je porasla kako su investitori hrlili za akcijama veštačke inteligencije, a potražnja za memorijskim čipovima se ubrzala.
Kompanija se pridružila klubu tržišne kapitalizacije od 1 bilion dolara krajem januara 2024, kao peta kompanija koja je to ikada učinila. I ne samo to, vredi više nego Netflik, Tesla i Valmart zajedno, konstatuje VisualCapitalist.
Borba.rs/ Foto: VisualCapitalist