Još jedna loša vest iz sveta nemačke autoindustrije: tradicionalni dobavljač automobila Bertrandt zatvara fabriku u Nemačkoj.
U pitanju je opstanak mnogih radnih mesta, zbog čega mnogi radnici strahuju za svoju budućnost.
Početkom godine dolazi do duboke promene u automobilskoj industriji. Dobavljač automobilske industrije zatvara svoju fabriku na jednoj lokaciji i ukida brojna radna mesta. Implikacije ove poslovne odluke su ogromne za sve uključene, piše Fenix magazin.
Automobilska industrija prolazi kroz fazu preokreta koja donosi ne samo inovacije, već i teške rezove. Fokus je na pružaocu razvojnih usluga Bertrandt iz Baden-Virtemberga, koji je aktivan od 1974. godine.
Nekada ključni partner za testiranje vozila, kompanija je sada pod pritiskom da se prilagodi novim zahtevima tržišta. Trend prema elektromobilnosti, digitalnom umrežavanju i metodama održive proizvodnje revolucionisali su industriju.
Ove promene posebno osećaju kompanije srednje veličine. Bertrandt je odgovorio dalekosežnim restrukturiranjem koje je već najavljeno za 2024. godinu.
Središnja tačka ovih mera je planirano zatvaranje poligona u Nufringu u blizini Štutgarta.
Oko 130 zaposlenih do sada je ovde pregledalo vozila – zadatak koji zbog novih tehnologija postaje sve manje važan. Njihova budućnost sada je neizvesna.
Dobavljač automobila zatvara fabriku: Masovne kritike kontroverzne odluke kompanije
Odluka o zatvaranju fabrike u Nufringu deo je opsežnog plana restrukturiranja koji utiče na do 1.200 radnih mesta u Nemačkoj u celoj grupi.
Osobito su drastični rezovi radnih mesta u fabrici Tappenbeck u blizini Volfsburga, gde će biti ukinuto oko 600 od 2.400 radnih mesta.
Bertrandt ovaj drastičan korak opravdava primetnim padom narudžbina iz automobilske industrije.
Međutim, IG Metall oštro kritikuje Bertrandta što nije ozbiljno razmotrio održavanje lokacije u Nufringu. Ekonomske posledice za region takođe su značajne.
Nezaposlenost bi mogla da raste, dok bi porodice i lokalne kompanije osetile posledice. Slučaj Bertrandt primer je pritiska pod kojim su dobavljači trenutno.
Studija Instituta Prognos pokazuje da bi samo u Nemačkoj do 2035. moglo biti izgubljeno do 140.000 radnih mesta u automobilskoj industriji.
No, postoji i nada: raste potreba za stručnjacima u elektrotehnici, razvoju softvera i digitalnim rešenjima, što bi moglo otvoriti nove perspektive. I sam Bertrandt naglašava da je restrukturiranje nužno kako bi dugoročno ostali konkurentni, pišu nemački mediji.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay