Sve više restorana u Nemačkoj uvodi naknadu za nedolazak ako se gosti ne pojave uprkos rezervaciji.
Domaćini se pritom boje finansijskog gubitka.
Sto je postavljen, vino je otvoreno i jelo pripremljeno – samo gosti nedostaju. Ugostitelji se plaše ovakvog scenarija, posebno u elitnom sektoru, jer za njih znači nenadoknadiv ekonomski gubitak, javlja nemački Focus.
Prema Nemačkom udruženju hotela i restorana (Dehoga), povećao se broj takozvanih nedolazaka, tj. nepojavljivanje uprkos rezervaciji ili otkazivanja u vrlo kratkom roku, prenosi Fenix magazin.
Prema rečima Kristijana Helera iz Nemačkog veća za bonton, obaveza se kompenzuje „strahom od bolje opcije“. Ljudi se boje da se obavežu se i sve opcije drže otvorenim do poslednjeg trenutka.
Kako javlja Focus.de, jedan od restorana koji su uveli ovakvu praksu je restoran “bi:braud“ u Ulmu.
– Sve je uobičajeno da ljudi rezervišu nekoliko restorana i u kratkom roku odluče: ići ćemo tamo. Prazni stolovi su posebno neugodni, posebno za restorane s manjim brojem stolova, s posebno kvalitetnim jelovnikom, tj. s visokom cenom robe, s dugim rokovima rezervacije i nedostatkom gostiju. Nije moguće ustupiti prazan sto drugim gostima – kaže somelijer Holger Bajer.
U restoranu “bi:braud” gosti dobijaju informaciju o otkazivanju uz ostale detalje željene rezervacije putem e-pošte. Zbog toga moraju ponovo da potvrde rezervaciju na portalu za rezervacije i prilože svoju kreditnu karticu.
Osim toga, informacije o naknadama za nepojavljivanje ili kasno otkazivanje pojavljuju se kao iskačući prozor prilikom rezervacije. Neki restorani ponovo zovu svoje goste na dan posete i pitaju dolaze li. Uz takav lični razgovor, jednostavno nepojavljivanje postaje teže.
Naknada za nepojavljivanje u restoranu u Ulmu postoji već dve godine, ali prema Bajeru zapravo je naplaćena samo dva puta.
– Srećom imamo pouzdane goste – kaže Holger Bajer.
Borba.rs/ Foto: Pixabay