Internet modni prodavac Asos prijavio je veliki gubitak jer njegovi kupci troše manje novca na modu zbog rastućih troškova života.
Kompanija je zabeležila gubitak od skoro 32 miliona funti (oko 36 800 000 evra) u 12 meseci do avgusta, u poređenju sa profitom od 177 miliona funti (oko 203 600 000 miliona evra) prošle godine.
Kompanija očekuje da će kupci dodatno da smanjuju troškove ove godine jer cene rastu.
Inflacija se u septembru vratila na najviši nivo u poslednjih 40 godina pošto je istraživanje Bi-Bi-Sija pokazalo da su ljudi sve zabrinutiji za svoje finansije, prenosi Bizlife.
Asos, koji poseduje Topshop i Topman, rekao je da se trenutno suočava sa “neverovatno izazovnim ekonomskim okruženjem”.
– Unutar Velike Britanije, Asos očekuje pad na tržištu odeće u narednih 12 meseci, ali ostaje uveren u svoju sposobnost da preuzme udeo u tom kontekstu – navodi se u saopštenju.
Prodavac je rekao da očekuje dalji gubitak u narednih šest meseci do kraja februara, delom zbog toga što će morati da spusti cene da bi raščistio zalihe.
Asos i njegov rival Boohoo, koji su smatrani juniorima kupovine putem interneta, imali su koristi od pandemije jer su “zaključani” kupci kupovali onlajn.
Asos je u junu saopštio da potrošači zbog nedostatka novca takođe vraćaju više artikala kupljenih na mreži, što je uticalo na njegov profit, piše BBC.
Modni trgovac je rekao da sada planira da obnovi svoj nekada uspešan poslovni model, rešavajući probleme sa lancem snabdevanja i osvežavajući svoju ponudu.
Takođe je rečeno da će se fokusirati na poboljšanje svojih operacija u SAD.
– Tim i ja ćemo odlučno da radimo na tome da iz ovih turbulentnih vremena izađemo otporniji i agilniji – rekao je izvršni direktor Hose Antonio Ramos Kalamonte.
Akcije Asosa, koje su oslabile za 80 odsto ove godine, porasle su za 12 odsto u sredu i povratile poziciju izgubljenu tokom prošle nedelje.
Samanta Mansfield, šef odeljenja za strateško iskustvo i trgovinu u konsultantskoj kući Merkle, rekla je da Asos nije ostao “nepovređen u krizi životnih troškova”.
– Čak ni ovaj gigantski trgovac na malo ne može da izađe na kraj sa finansijskim borbama koje stežu kaiš u industriji. Ljudi znaju da su vremena teška i da se brendovi širom sveta bore sa sporom prodajom – rekla je ona.
Ričard Hanter, šef tržišta u Interactive Investoru, rekao je da je Asos “završio burnu godinu tako što je prešao na gubitak pre oporezivanja, jer je maloprodajna stvarnost zagrizla”.
On je rekao da je prošlonedeljna vest da Asos pregovara o novim kreditnim poslovima “shvaćena kao znak finansijske nestabilnosti“.
Borba.rs, Bizlife.rs/ Foto: Unsplash, Freepick, Hannah Morgan (Unsplash)