U Srbiji je registrovano oko 500 električnih vozila, a država je za njihovu nabavku opredelila dva miliona evra subvencija.
Direktor Centra za električna i hibridna vozila Miloš Petrović kaže da je jedan od razloga što električnih automobila nema više u Srbiji taj što su oni za oko 30 do 40 odsto skuplji od konvencionalnih automobila.
– Nabavka tih automobila jeste skuplja u startu, ali ljudi treba da znaju da tokom životnog veka električnih automobila vi nemate neke veće troškove. Troškovi održavanja su izuzetnoi niski, jer nemate svih onih delova koje ima automobil na konvencionalno gorivo. Znači održavanje je skoro nula – kazao je on, piše N1.
Prema rečima Petrovića, električni automobili su skuplji i zbog baterije koju koriste.
– Ta baterija osim što je skupa, ona je i opasna zbog kasnije reciklaže. Nju treba negde skladištiti kada vozilo završi svoj životni vek i tu se javlja problem. Bateriju treba dati nekom ko se bavi reciklažom, a to je izuzetno skupo – kazao je Petrović.
Petrović je podsetio da je država pre nekoliko godina pokrenula subvencije na električna i hibridna vozila koja su išle do 5.000 evra.
– Sada je dva miliona evra opredeljeno za te subvencije, a to je 300 do 600 vozila koja mogu da se subvencionišu – kazao je Petrović.
Međutim, Petrović ukazuje i na jedan problem kada su ovi automobili u pitanju, a to je što u Srbiji nije definisana regulativa za prodaju električne energije koju koriste električna vozila.
– Vi kao korisnik električnog vozila treba tu struju za punjenje koju koristite negde da plaćate, ali ustanove koje poseduju punjače sada nemaju pravo da vam naplate tu energiju, zato što nisu registrovane za prodaju električne energije – kazao je Petrović a preneo Biznis.rs.
Prema njegovim rečima, u novoj zakonskoj regulativi postoji odredba da će sve novoizgrađene benzinske pumpe, kao i sve zgrade koje poseduju garaže u budućnosti morati da imaju električne punjače.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay