Iako su godinama unazad najpopularnije boje automobila na tržištu crna, bela i siva (srebrna), što je globalni trend, te je njih i najviše na ulicama, kola u tim bojama nisu najčešći učesnici saobraćajnih nesreća.
Naime, prema podacima istraživanja CarVerticala, u Srbiji su najčešći učesnici u saobraćajnim nezgodama braon (47,2%) i žuti automobili (42,1%).
Braon automobili mogu biti manje bezbedni jer njihove zemljane nijanse mogu da se stope sa prirodnim okruženjem kao što su seoski putevi, zemljani puteljci ili jesenji pejzaži, što ih čini teže uočljivim za druge vozače. Iako su uočljivi i dobro vidljivi u većini uslova, žuti automobili ponekad se manje izdvajaju tokom sunčanih ili vedrih dana, jer se boja stapa s okolinom, što smanjuje njihov vizuelni kontrast na putu.
– Izgled automobila može da prevari i zato ne preporučujemo odabir modela isključivo na osnovu izgleda. Važno je proveriti istoriju vozila, obaviti probnu vožnju, odvesti auto na pregled u ovlašćeni servis i tek onda odlučiti da li ćete ga kupiti ili nastaviti da tražite – objasnio je Matas Buzelis, stručnjak za automobile i rukovodilac komunikacija u carVerticalu.
Istraživanjem su, inače, obuhvaćeni statistički podaci iz izveštaja o polovnim vozilima koje su kupili korisnici kompanije carVertical u periodu od avgusta 2023. do avgusta 2024. godine. Studija je sprovedena u 15 zemalja.
Borba.rs/ Foto: Shutterstock