Veća je verovatnoća da će električni automobili biti uključeni u nezgode sa pešacima. Bar u poređenju sa dizel i benzinskim motorima. S druge strane, električni automobili su ređe uključeni u statistiku fatalnih nesreća, u poređenju sa automobilima na dizel i benzin, pokazuje analiza norveške statistike (SSB).
Studija, koja obuhvata period od 2018. do 2023. godine, fokusirala se na saobraćajne nezgode sa povređenim osobama.
Podaci uzimaju u obzir udeo električnih automobila u ukupnom voznom parku i takođe uzimaju u obzir koliko kilometara električni automobili zapravo pređu. Odnosno, koliko je električnih automobila zapravo na putevima, preneo je N1.
Prema norveškoj statistici, udeo saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali električni automobili se više nego utrostručio između 2018. i 2023. Tačnije, udeo električnih automobila u statistici nezgoda porastao je sa 7 na 25 odsto. Ali to je prvenstveno zbog činjenice da se broj električnih automobila generalno povećao u istom periodu. Udeo električnih automobila u Norveškoj je tih godina porastao sa 7 odsto na 24 odsto. Dok je njihov udeo u ukupnoj kilometraži porastao sa 7 odsto na 28 odsto. Dakle, povećanje stope nezgoda je proporcionalno broju električnih automobila.
Međutim, kada su u pitanju teške nezgode, postoje razlike. Električni automobili su bili prezastupljeni u nesrećama pešaka tokom perioda istraživanja, što ukazuje na poseban rizik u ovoj kategoriji.
Činjenica da su električni automobili veoma tihi takođe je predmet mnogih debata poslednjih godina. U 2019. godini, iz istog razloga, postao je uslov da AVAS, što je skraćenica od Acoustic Vehicle Alert Sistem, mora biti instaliran u svim električnim automobilima. Sistem emituje veštački stvoren zvuk čim se električni automobil kreće brzinom od 20 km/h ili više, piše Revija HAK.
Borba.rs/ Foto: Pixabay