Tražnja za polovnjacima ne posustaje, još uvek su na ceni, mada stručnjaci često u svojim istraživanjima upozoravju na oprez. Kako se neretko navodi ova vozila su podložna prevari, najčešće onoj vezanoj za pređenu kilometražu, a nije redak slučaj ni da je skoro polovina ovih vozila pretpela određenu štetu u prošlosti.
Jedan od sedam polovnih automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu, dok je petina pretrpela neko oštećenje u prošlosti. Kada je reč o oštećenjima najčešće ona vozila koja koštaju preko 5.280.000 dinara (oko 45.000 evra) imaju najviše slučajeva oštećena, oko 42,5 odsto pretrpelo je saobraćajnu nesreću, prenosi Blic.
Istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u Srbiji sugeriše da su jeftiniji automobili kod nas verovatno štelovani i imaju lažnu kilometražu.
Jedan od sedam polovnih automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što sugeriše da je prevara odometra česta i da vozači trebaju biti oprezni prilikom kupovine vozila. Međutim, najveća šansa za prevare je prilikom kupovine automobila u rasponu od 590.000 dinara do 1.170.000 dinara – 15,4% svih vozila sa ovom cenovnom oznakom ima promenjenu kilometražu.
– Kupci koji traže jeftiniji automobil u Srbiji imaju značajno veći rizik da naiđu na prevaru odometra. Iako je šansa da se nabavi automobil sa štelovanom kilometražom takođe značajna i u drugim cenovnim rasponima, kupovina skupocenog vozila sa lažnom pređenom kilometražom rezultiraće ogromnim, nepredviđenim troškovima i smanjenom tržišnom vrednošću – kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak u kompaniji carVertical, preneo je Blic.
Od svih automobila koji koštaju do 590.000 dinara i koje je proverio carVertical u Srbiji, 15% ima promenjenu kilometražu. Automobil sa izmenjenom kilometražom ne samo da će imati nižu vrednost, već može biti teško planirati njegovo održavanje.
Vozila koja koštaju između 3.520.000 dinara i 5.280.000 dinara su najsigurnija za kupovinu – samo 5,8% njih ima lažnu kilometražu. Međutim, ovo je i dalje velika cifra i vozači rizikuju gubitak hiljada dinara.
Iako su šanse da naiđete na polovne automobile sa štelovanom kilometražom u Srbiji manje u poređenju sa nekim zemljama Centralne i Istočne Evrope, istraživanja sugerišu da je izbegavanje vozila sa istorijskim zapisima o oštećenjima veoma komplikovano.
Čak 20,4% automobila koji koštaju do 590.000 dinara u Srbiji je bilo uključeno u saobraćajnu nesreću ili pretrpelo druga oštećenja. Skuplja vozila imaju još veću šansu da budu oštećena.
– Iako najjeftiniji automobili u Srbiji imaju najmanje zapise o oštećenjima, to se može objasniti činjenicom da vozači jeftinijih ili starijih automobila često zanemaruju manje udarce i ogrebotine. Za razliku od njih, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućim društvima – objašnjava Buzelis.
Vozila koja koštaju preko 5.280.000 dinara imaju najviše slučajeva oštećenja – 42,5% takvih automobila je pretrpelo saobraćajnu nesreću.
Automobilski stručnjak tvrdi da vozilo sa prošlim oštećenjima može imati mehaničke i sigurnosne probleme, što može rezultirati značajnim troškovima popravke, stoga je važno temeljno pregledati automobil pre kupovine, preneo je Blic.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay, Pixabay