Porast prodaje luksuznih torbica, cipela i odeće u svetu posle pandemije korona virusa trebalo bi da se zaustavi ove godine usred krize kreativnosti i poskupljenja.
Brendovi pomeraju fokus na najveće potrošače, navodi se u novoj studiji konsultantske kuće „Bain“, prenosi Beta.
Prema toj studiji koju je naručilo udruženje Altagama, Bain prognozira stagnaciju prodaje luksuznih proizvoda širom sveta 2024. posle blagog pada u prvom kvartalu. Taj konsultant je naveo političku neizvesnost zbig predsedničkih izbora u Sjedinjenim Državama, kao i ekonomsku neizvesnost u Kini koja je dovela do fenomena „sramoćenja luksuza“.
Pored društveno-ekonomskih faktora i rastućih geopolitičkih tenzija, to usporavanje je takođe delimično „nametnuto samim sobom“, rekla je Klaudija D’Arpicio iz Baina.
Ona je navela „krizu kreativnosti“ u tom sektoru, jer mnoge velike modne kuće prelaze na kreativne direktore i novi fokus na superbogate kupce, na račun dela srednje klase koji ide nagore i mladih iz generacije Z koji je podstakao rast pre pandemije.
– Postoji nedostatak jasnoće za mnoge od ovih brendova. Oni pokušavaju da povrate fokus. Pet, šest velikih brendova pravi zaokret. To ne pomaže opštem uzbuđenju – rekla je D’0Arpicio za Asošijeted pres.
Borba.rs/ Foto: Pixabay