Svake godine srpski vozači provere istoriju na hiljada automobila, tako doprinoseći detaljnom pregledu tržišta polovnih automobila u državi. Među svim vozilima proverenim 2024. godine, BMW modeli su imali najveću stopu oštećenja ― čak 68,8% njih je pokazalo istoriju oštećenja.
Nakon BMW vozila, slede Audi (48.4%), Volkswagen (44.7%), Mercedes-Benz (44.4%) i Land Rover (43%). Vozači zainteresovani za ove marke treba da budu posebno pažljivi i da se raspitaju kod prodavca o eventualnim oštećenjima i popravkama iz prošlosti. Bez temeljnih provera, ovi modeli bi mogli postati skupa glavobolja za nove vlasnike.
Podaci o istoriji šteti mogu smanjiti vrednost automobila, što otežava kasniju prodaju. Jeftine ili nestručne popravke mogu vremenom dovesti do većih troškova održavanja. Osim toga, ako je vozilo pretrpelo strukturno oštećenje ili su se vazdušni jastuci aktivirali, njegova bezbednost se dovodi u pitanje.
– Automobil često bude oštećen u jednoj državi, tamo bude jeftino popravljen, a zatim prodat u drugoj. Mnoga vozila koja su učestvovala u velikim nesrećama uvoze se u Evropu iz SAD. Čak i unutar jedne države, vozila imaju tendenciju da učestvuju u nesreći na svakih 5-10 godina. S obzirom na to da je prosečna starost pregledanih automobila u Srbiji 9,3 godine, verovatno je da su ova vozila imala bar jedan udes – kazao je Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila i šef komunikacija u kompaniji carVertical.
U Srbiji, najmanju verovatnoću da učestvuju u udesu imaju mali gradski automobili, a marke kao što su Peugeot (23,7%), Citroen (27,4%) i Renault (27,5%) pokazuju najnižu stopu oštećenja.
Inače, studija kompanije carVertical analizirala je izveštaje o istoriji vozila koje su kupili korisnici kompanije od oktobra 2023. do oktobra 2024. Zapisi o šteti koji su pronađeni u izveštajima sortirani su po marki automobila, pretvoreni u procente i rangirani.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, CarVertical