Osnovni razlog zbog čega je elektronska kupovina jefitinija od odlaska u prodavnicu je to što prodavac ima manje troškova, objašnjava predsednik pokreta za zaštitu potrošača Srbije, Petar Bogosavljević, piše Demostat.
– Prodaja može da se obavlja sa manjim brojem zaposlenih, što je pogodnost za prodavca i cena može da bude niža, a to je ono što privlači kupca – kazao je Bogosavljević i dodao da je elektronska trgovina već u ovom trenutku nešto što se u velikoj meri praktikuje u razvijenim zemljama.
On je ukazao da nema sumnje da elektronska kupovina predstavlja obrazac kako će se u budućnosti trgovati u Srbiji, jer se i sada sve više razvija i postaje sve popularnija.
Govoreći o prevarama prilikom internet kupovine, Bogosavljević kaže da niko nema pravo da zloupotrebljava prednosti kupovine preko interneta i da vara mušterije na bilo koji način, prenosi Fonet.
– Zakon o zaštiti potrošača precizno propisuje da svi prodavci koji obavljaju elektronsku prodaju moraju da budu registrovani. Samo od takvih prodavaca treba naručivati robu – istakao je Bogosavljević.
On je dodao da potrošači prilikom internet kupovine treba da znaju da imaju pravo da dobiju povraćaj novca i vrate svaki proizvod sa kojim su nezadovoljni u roku od 14 dana, a da pritom nemaju zakonsku obavezu da prodavcu obrazlažu zašto proizvod vraćaju i traže svoj novac nazad.
Borba.rs/ Foto: Pixabay, Pixabay