Margarin „Rama“ koji se prodavao na nemačkom tržištu proglašen je za najvarljivije pakovanje godine (nem. „Mogelpackung des Jahres“).
Neslavnu titulu margarinu je dao u ponedeljak Potrošački centar iz Hamburga.
Proizvod proizvođača Upfield od prošle godine se prodaje u pakovanju od 400 umesto 500 grama, po istoj ceni u kutiji iste veličine.
Proizvod je poskupeo 25 posto, tvrde zaštitnici potrošača koji traže od zakonodavaca bolju zaštitu za potrošače od takvih skrivenih poskupljenja, pišu nemački mediji, a prenosi Feniks magazin.
Svake godine potrošački centri glasaju o najgorem „lažnom pakovanju godine“ i tako se suprotstavljaju prevarama velikih korporacija.
U januaru su potrošači putem interneta birali jednog od pet kandidata za neslavnu titulu, preneo je B92.
– Upfield je otišao predaleko i Rama više od ostalih zaslužuje glas za ’lažnu ambalažu godine’ – kažu iz Centra za savetovanje potrošača u Hamburgu.
Kako dodaju, ako se sadržaj smanji, a pakovanje ne, potrošači imaju male šanse da primete trik s manjom količinom.
Budući da je margarin namirnica koja se često kupuje i gotovo uvek nudi u posudama od 500 grama, postupak je posebno hrabar.
Savetovalište za potrošače nikada ranije nije primilo toliko pritužbi na neki proizvod.
Na drugom mestu iza Rame nalazi se rezani sir „Leerdammer“ čiji se sadržaj smanjio sa 160 na 140 grama, iako je obećana „trajno jedna kriška sira više u pakovanju“, a na neslavnoj listi se nalaze i Calgon, Haribo i čips „Pringles“.
B92, Borba.rs/ Foto: Pixabay,